Call Us Now: +32472210638

EPC SPOED

Onze EPC SPOED service is er speciaal voor mensen die met hoogdringendheid een EPC certificaat nodig hebben. Door onze online kalender kan u een last minute een afspraak maken en binnen de 72 uur na de afspraak ontvangt u het certificaat. Zeer vlotte en snelle service… kortom dankzij de epc spoed service verliest u geen tijd!

Onze 3 basispeilers voor de zeer snelle aflevering van uw attest:

Uw EPC attest wordt maximaal 72 uur na het plaatsbezoek overgemaakt.

U heeft het energieprestatiecertificaat zo snel als mogelijk nodig zodat u zelf met uw eigen project door kan: het kopen of huren van een andere woning, regelingen treffen bij de notaris, …

Hoe langer u op het EPC moet wachten, hoe meer uw andere plannen vertraging oplopen. Wij begrijpen deze bezorgdheid en zorgen er dan ook voor dat u supersnel over het certificaat beschikt: binnen de 72 uur nadat we ter plaatse geweest zijn leveren wij uw officiële attest af per email. De versie per post wordt ook diezelfde dag opgezonden.

Controleer beschikbaarheid afspraken in de online kalender

Onze spoed EPC’s krijgen altijd voorrang op alle andere opdrachten. Om onze klanten het mogelijk te maken om zo snel als mogelijk een afspraak te beleggen, stellen we speciaal voor hen een up to date kalender ter beschikking waarin alle vrije afspraken die op korte termijn beschikbaar zijn aangeduid zijn. Op die manier verliezen we geen tijd met heen en weer gemail voor het vinden van een afspraak.

Wanneer u een afspraak wilt beleggen die nog vrij staat in de agenda, stuurt u ons gewoon een mailtje om dit moment vast te leggen. De afspraak wordt op die manier gereserveerd voor u.

Om onze klanten te kunnen bezoeken op de uren die het voor hén het best passen, voeren we onze plaatsbezoeken uit ‘s avonds en op zaterdagen. Ook op zon- en feestdagenkomen we langs indien dit voor u gewenst is.

Boek nu je afspraak in onze online kalender!

Raadpleeg Kalender
Een EPC nodig, maar niet volgens onze spoed service?
GA NAAR ENERGENIE EPC

Hoe gaan wij te werk?

Afspraak vastleggen: U boekt via onze online kalender een afspraak, of u mailt ons om een afspraak vast te leggen.

Nadat de afspraak bevestigd is, vragen wij u om alle beschikbare informatie klaar te leggen tegen het plaatsbezoek. Hoe meer informatie u heeft, hoe correcter het EPC certificaat. Gezien de hoogdringendheid van het EPC certificaat is het niet mogelijk om na het plaatsbezoek nog bijkomende informatie te bezorgen.

Enkele voorbeelden van informatie die u kan voorbereiden:

  • Bouwtechnische gegevens zoals bouwaanvragen/bouwvergunningen, bouwplannen, …

  • Gegevens over isolatie: eventuele foto’s bij plaatsing, facturen of offertes, technische gegevens, …

  • Gegevens over ramen: factuur/offerte plaatsing, technische documentatie,…

  • Gegevens over verwarming: brandstof / type ketel (factuur/onderhoudsfiche) / type verwarmingstoestellen

  • Overige: gegevens over sanitair water (type ketel en boiler) / gegevens over warmtepompen, zonnepanelen, ventilatie, …

Plaatsbezoek: Bij het plaatsbezoek verzamelen wij de nodige informatie in de woning en voeren indien benodigd metingen uit.

Om geen tijd te verliezen met overschrijvingen, betaalt u het verschuldigde bedrag tijdens het plaatsbezoek. U ontvangt een formulier ter bewijs dat het bedrag reeds voldaan is.

Na het plaatsbezoek zullen we de gegevens verwerken en wordt het epc attest voor uw woning opgemaakt. Hiervoor maken wij enerzijds gebruik van een tekenprogramma (sketch up) en anderzijds van de software van de Vlaamse Overheid.
We verzenden u het officiële epc certificaat per post en de digitale versie per email maximaal 72 uur na ons plaatsbezoek. Kortere aflevering van het attest is mogelijk mits dit op voorhand afgesproken werd